Dela sidan:

Coop har samarbetat med Forsman & Bodenfors sedan 2008 och har använt sig av reklamkonceptet där medlemmarna har huvudrollen sedan 2012. Enligt den förre Coop-vd:n Frank Fiskers hjälpte konceptet att vända de vikande försäljningssiffrorna:

 – Vi har gjort en hel del förändringar, och vi ska inte förändra bara för sakens skull. Men Coop har varit en sökande företag. Vi har vi insett att vi måste spetsa till utbudsreklamen i tv, och den ska handla om det som är vitkigtast för oss, nämligen ägarna. Och det har varit en framgångssaga för oss, sade Frank Fiskers på Stora Annonsördagen 2013.

I november förra året stod det klart att Björn Larsson lämnade posten som koncernmarknadsdirektör på Swedbank för att bli marknadsdirektör på Coop. Nu väljar han att byta ut reklamkonceptet. Uppgifterna bekräftas av Coops projektledare Maria Eriksson som hänvisar alla frågor till Björn Larsson.

Resumé söker honom för en kommentar. 



Dela sidan: