Dela sidan:

Sundsvallsbyrån Sweetpop ville visa vad som gör en kampanj viral. Så de skapade helt enkelt sökmotorn Zlatan Ibrahimović, som Resumé tidigare har rapporterat om.

Andreas Killander, cd på Sweetpop hoppades på att Zlatan skulle kommentera sökmotorn, som har blivit en världsnyhet.

– Det vore roligt om han kommenterade det här. På sitt sätt skulle han kunna göra det, även om vi inte förväntar oss det. Vi tar det för vad det är: ett experiment, sa han tidigare i veckan till Resumé.

Nu har experimentet fått svar. Både av Google – och av Zlatan själv. När det franska mediebolaget Infosport+ intervjuade honom efter en match passade han på att fråga om Zlatan själv visste om att han numer blivit en sökmotor.

– Jag är här för att spela fotboll och för att göra fransk fotboll bättre. Så jag vet inte, tack så mycket, säger Zlatan till journalisten innan han avbryter intervjun.

Även Google svarade på tilltaget. Brittiska Daily Mirror bad dem kommentera sökmotorn, varpå Google svarade med en Gif med texten: "Zlatan better at fotball than search".



Det är inte första gången Google svarar på frågor genom giffar. För ett par veckor sedan rapporterade Resumé om att företaget svarat på en journalists frågor med en flicka som skakade på huvudet.



Dela sidan: