Dela sidan:

Hillary Clintons kampanjfilm får åldersgräns
Ett ryskt tv-bolag sätter 18-årsgräns på Hillary Clintons kampanjfilm "Getting started". Anledningen? Att två personer av samma kön håller varandra i handen. Enligt tv-kanalen kan klippet uppfattas som "homosexuell propaganda", vilket är förbjudet i Ryssland, skriver CNN. Se filmen längst ner i morgonsvepet.

H&M:s baddräktsbilder orsakade kritikstorm
Supermodellen Elsa Hosk poserade i badkläder för H&M. Det är två bilder på henne som har fått sociala medier att koka. Anledningen är att låren ser helt olika ut på de två bilderna, vilket lett till spekulationer om att H&M har retuscherat bilderna hårt.
– Vi redigerar inte för att ändra modellens utseende eller kroppsform och har inte heller gjort det i detta fall, säger Håcan Andersson från H&M:s presstjänst till Expressen.

SVT:s "Jordskott" väntas gå på export till 50 länder
Det är inte bara dokumentärer som SVT satsar på att sälja in under den pågående tv-mässan MIP i Cannes. SVT jobbar också på att sälja in dramaserien "Jordskott", som förväntas bli lika framgångsrik på exportmarknaden som "Äkta människor" och "Bron". Idén till serien kom från Henrik Björn på Palladium, ett produktionsbolag som hittills sysslat med reklamfilm. I och med "Jordskott" breddar de verksamheten, skriver Dagens Industri.

Pekas ut som ny programledare för Top Gear – hotas till livet
Jeremy Clarkson
fick gå från programmet Top Gear efter att han slagit till en producent. Nu pekas den brittiska komikern och programledaren Sue Perkins ut som hans efterträdare – men har hotats till livet på Twitter. Hon skriver själv att en person "antytt att denne ville se henne brännas ihjäl" Det har fått henne att ta en paus från mikrobloggen, enligt BBC.

Bengt Magnusson drabbad av cancer
TV4-profilen och nyhetsankaret Bengt Magnusson har drabbats av testikelcancer, har genomgått en operation och behandlas nu med cellgifter. Prognosen är god och Magnusson känner sig pigg. Han kommer att vara sjukskriven från jobbet på TV4 i några månader framöver, skriver Aftonbladet.

Cavlings plan: Sjösätta ett Zlatan-museum
Zlatan Ibrahimovics varumärke är starkare än någonsin. Resumés tidigare chefredaktör Viggo Cavling vill öppna ett Zlatan-museum i fotbollsstjärnans villa i Malmö för att få allmänheten att bekanta sig med Zlatans liv i en naturlig miljö. Viggo Cavlings plan är att likt ABBA-muséet ge besökarna interaktiva upplevelser i villan.
– Klart jag är seriös, jag vill sätta den här bollen i rullning, säger Viggo Cavling till Kvällsposten.

Clintons kampanjfilm: 



Dela sidan: