Dela sidan:

Konsultföretaget Hammer & Hanborg har för elfte gången genomfört den undersökningen Kommunikatören. I den svarar nästan 4 000 personer om frågor kring "digital transformation". Utifrån undersökningen har de tagit fram en lista kring hur du bygger ditt varumärke i de digitala kanalerna.

Generellt är det viktigt att visa vilken kompetens du sitter på. Du ska inte heller skämmas för ditt nätverk –visa att du känner de som kan ännu mer.  

Fem heta tips

1. Nätverka och låt kanalerna stödja varandra.

2. Tänk på dina mottagare och varför de följer dig. Posta i relevanta grupper och var fokuserad på det du skriver och postar. Undvik "random attacks"

3. Visa upp ditt digitala avtryck. Länka till sidor där du omskrivs, egna texter mm. Synliggör antal följare och interaktionsgrad - hur många som delar dina inlägg och tweets.

4. Skapa engagemang för dina egna alster genom att interagera med andra – dela deras inlägg, re-tweeta, kommentera.

5. Var rädd om din "digital tribe" och bygg varsamt relationen. När dina följare delar det du skriver få du ditt genomslag.


Dela sidan: