Dela sidan:

Årets åknyhet på Liseberg heter Mechanica och ska snurra besökarna 360 grader kring tre axlar – 30 meter upp i luften. DDB Göteborg och B-Reel ligger bakom reklamfilmen som ger tittarna en försmak av den nya attraktionen. I filmen står åkupplevelsen i centrum med en skräckslagen person som slungas runt i mörkret.

– Vi ville göra en dramatisk film utifrån åkarens perspektiv. Det somriga och färgglada som man i vanliga fall förknippar med nöjesparker har fått stå tillbaka den här gången, säger Nils Rylén på DDB Göteborg i ett pressmeddelande.

Regissör på produktionsbolaget B-Reel är Magnus Härdner, som bland annat gjort reklamfilmer för Electrolux och Google, samt musikvideor för Petra Marklund och Oskar Linnros.

– Mechanica levererar inte bara en spektakulär åktur, utan också en konceptuell helhetsupplevelse. Vi vill utmana våra gäster på riktigt. Filmen förmedlar den känslan på ett bra sätt, kommenterar Lisebergs marknadschef Robert Arvidsson i en kommentar. 

Lanseringskampanjen för Mechanica syns i  tv, print, utomhus, online och bio.

Arbetsgrupp
Reklambyrå: DDB Göteborg
Produktionsbolag: B-Reel
Regi: Magnus Härdner
Producent: Kith Kättström/Rikard Åström
Fotograf: David Grehn
Produktionsledare: Valter Nilsson



Dela sidan: