Dela sidan:

Resumé har tidigare rapporterat om Bonniers nya annonsplattform för videos där TV4, Expressen, DN och DI ingår. Nu står det klart att den döps till "Woo". 

– Woo blir en "programmatic premium"-tjänst som på ett enkelt och transparent erbjuder annonsörerna att köpa, styra och följa upp kampanjer över Bonniers olika videotjänster. Woo lanseras med en tydlig ambition att ständigt utvecklas och förändras i takt med marknaden, säger Nicklas Norrby, ansvarig för Woo, i ett pressmeddelande. 

I samma veva går TV4 ut och berättar att de värvar Sanny Ekstrand, som tidigare har jobbat för kanalen. Han kommer närmast från rollen som försäljningschef på Youtube-nätverket United Screens.

– Det händer otroligt mycket på medie- och reklammarknaden just nu, och den förändring och digitala transformation som TV4-Gruppen nu driver är oerhört spännande. Det finns en stor potential att utveckla nya affärer, där Woo är en. Det känns väldigt inspirerande att få vara med och bidra till TV4:s och Bonniers vidare utveckling och erbjudande, säger Sanny Ekstrand

Breakit har tidigare avslöjat att TV4 är i färd med att bygga upp ett eget Youtube-nätverk med ett stall av profiler från plattformen. De blir därmed en konkurrent till United Screen, som Bonnier också äger 20 procent av.  



Dela sidan: