Dela sidan:

I TBWA:s filmserie för Synsam "Bli det andra jag" kommunicerar man varken synfel, pris eller utbud. Filmerna försöker i stället fånga känslan som kommer när man tar på sig ett par nya bågar. 

I filmerna driver byrån tesen att valet av glasögon faktiskt kan förändra människors liv. I filmerna får vi följa personer med olika yrken som fotbollsspelare, arkitekt, fotograf och äventyrare där de på ett humoristiskt sätt berättat hur de valt glasögon efter livsstil.

– Målet då var att göra lifestylereklam av ett synfel, här försökte vi hitta en fin balans mellan humor och mode, via olika stilar. Vi utgick från svenskarnas drömyrken och kopplade dem till vår uppfattning om de olika karaktärernas stil, sade TBWA:s copywriter Johannes Ivarsson i samband med att kampanjen belönades med en andraplats i Månadens Film förra året. 

Produktionsbolaget bakom filmen är B-Reel.

Forsman & Bodenfors tar hem tre silverägg i kategorin Film för sina filmer för Malibu (Summer you vs. Rest of the year you), IQ (Bara för att) samt med "Made by Sweden feat. Zlatan" för Volvo Cars. Det fjärde silverägget går till King och ICA för filmen "ICA 2014". 



Dela sidan: