Dela sidan:

Coop har under många år kämpat i skuggan av ICA och deras framgångsrika reklamsåpa. I höstas stod det klart att matvarukedjan rekryterar Björn Larsson från Swedbank för att ge en nytändning åt deras marknadsföring. Senare kunde Resumé berätta att Coop hade beslutat sig för att skrota sitt reklamkoncept som pågått i tre år, där medlemmarna stod i centrum. 

De första nya filmerna från Coop har nu släppts, och kampanjen kallas för "Ekoeffekten". I centrum står familjen Palmberg som får testa på att äta ekologisk mat istället för sin vanliga kost.

– Det här visar att valet av mat har betydelse. Vi anser att kunderna har rätt att veta vad de äter. Det är precis som när vi var först med att kräva innehållsförteckning på allt vi säljer, säger Louise König, hållbarhetschef på Coop, i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp
Forsman&Bodenfors

Art Director: Johan Eghammer, Johanna Hofman-Bang
Copywriter: Johan Olivero
Account Manager: Lena Grundström, Patrik Danroth
Account Director: Anders Härneman
Designer: Viktor Brittsjö
Agency Producer: Åsa Hammar
Planner: Amelie Sandström, My Troedsson
Digital Producer: Helena Wård

ACNE Production
Director: Marcus Svanberg
Producer: Kristofer Larsson
DOP: Anders Jedenfors
Offliine Editor: Henning Mark
Post Production: Shortcut Stockholm
Sound: Plop Produktion

Be On – Video distrubution
Jenny Canborn
Renée Vennberg
Carl-Christian Dyrssen  



Dela sidan: