Dela sidan:

Jobbintervjuer brukar vanligtvis genomföras på ett kontor eller i ett trist konferensrum. Försvarsmakten – som positionerar sig som en annorlunda arbetsplats – vill så klart göra något annat. 

Därför skapar de en ny typ av arbetsintervjuer där sökare kan följa med ut på uppdrag genom videolänk. Där får de prata med till exempel rökdykare, hundförare och sambandsofficerare på fältet. Förfarandet liknas vid ett slags "chatroulette".

– Vi vill gärna öppna upp Försvarsmakten för att de som är intresserade ska kunna komma lite närmare och förstå bättre vad vi håller på med, säger Robert Forss, chef marknadssektionen på Försvarsmakten, i ett pressmeddelande. 

Intervjuerna kommer att genomföras på en särskilt kampanjsajt. Dessutom kommer de att marknadsföras genom tv-reklam, utomhustavlor och på webben. Byrån som ligger bakom är DDB Stockholm. Försvarsmaktens mediebyrå är PHD. B-Reel har producerat både digitalt och film och regissör är Patrik Gyllström



Dela sidan: