Dela sidan:

Igår valdes den nya styrelsen i intresseorganisationen Sveriges Annonsörer. Sex nya ledamöter tillsattes enhälligt. Dessa är Bassam El Mattar (Distribution & Online Director, TUI Nordic/Fritidsresor), Claes Jerveland (Vd, Volkswagen Group Sverige), Karolina Åhs (Marknads- och kommunikationschef, K-rauta), Leif Börjesson (Marknadsdirektör, Spendrups), Staffan Ekstam (Head of food strategy, Svenska McDonalds) och Pernilla Oldmark (Kommunikations- och marknadsdirektör Tele2 Sverige).

– Sveriges Annonsörers viktigaste uppgift är att tillgodose medlemsnyttan, där 26 olika branscher och många stora och små företag representeras. I dagens rörliga medievärld är det viktigt att denna mångfald avspeglas i styrelsens sammansättning, och därför har valnämnden fokuserat på att säkerställa en god branschspridning samtidigt som ledamöternas personliga kvalitéer vägts in, säger valnämndens ordförande Nina Wahlgren Gill i en kommentar. 

Så här ser styrelsen ut i sin helhet:

Mats Liedholm, ICA (ordförande)
Annica Axelsson, Strålfors (vice ordförande)
Sara Brandt, Cederroth (vice ordförande)
Irene Olsson, Orkla Foods
Peter Jannerö, Svenska Spel
Anders Forssten, Seamless
Anders Ericson, Sveriges Annonsörer
Bassam El Mattar,TUI Nordic/Fritidsresor
Claes Jerveland, VD, Volkswagen Group Sverige
Karolina Åhs, K-rauta
Leif Börjesson,Spendrups
Pernilla Oldmark, Tele2
Staffan Ekstam, Svenska McDonalds 



Dela sidan: