Dela sidan:

I början på 2014 förändrades tidningen till det yttre. Pappret byttes ut och Nöjesguiden fick ett nytt format. Nu har det blivit dags för tidningens insida att genomgå en förändring. Upplägget ska bli mer flexibelt med ett tydligare flöde för att göra det enklare för läsaren att hitta i tidningen.

– Nu har vi tre tydliga delar, säger Amat Levin, chefredaktör och ansvarig utgivare på Nöjesguiden, i ett pressmeddelande. I magasinets inledning vill vi ge en snabb överblick av vad som händer inom våra olika bevakningsområden och i slutet har vi samlat alla recensioner. I mitten har vi ett utökat fokus på featuretexter.

Samtidigt kommer en del av materialet att bli publiceras exlusivt på webben för att göra plats för längre artiklar och fler bilder.

– Vissa delar av vår kultur- och nöjesbevakning gör sig helt enkelt bättre online. Den här förändringen gör att vi kan fokusera på längre reportage och intervjuer, texter som gör sig bäst i print.

Det första numret av nya Nöjesguiden släpps den 29 maj.



Dela sidan: