Dela sidan:

Det här blir startskottet för Aftonbladets nya Partnerstudio. Dit ska tidningen bjuda in särskilt utvalda aktörer för att skapa så kallat branded content. Valet av ämne tycker Aftonbladet är självklart.

– Digitaliseringen av våra liv är en av våra största historier att berätta just nu. Det är ett område som påverkar allt vi gör, säger Sigge Ennart, chef för Aftonbladets Partnerstudio till Resumé.

– Vi smygstartar nu med omvärldsbevakning. Det kommer att synas från och med idag. Sen kommer vi att varva upp till hösten.

Hur kommer det här att synas på Aftonbladet?

– Det som vi producerar i Partnerstudion är samproducerat med partnern. Det är en del i det vanliga redaktionella flödet men det är tydligt uppmärkt med "I samarbete med Telia".

Kommer korrespondenten i Silicon Valley att göra "vanligt nyhetsarbete"?

– Det är viktigt att de här verksamheterna hålls åtskilda. Jobbar man åt nyhetsredaktionen så måste kan kunna bevaka allt. Så vi har inte folk anställda samtidigt i Partnerstudion och på nyhetsredaktionen.

Hur stor är den här affären med Telia?

– Jag kan inte gå på detaljer men visst är det en stor affär, säger Sigge Ennart.



Dela sidan: