Dela sidan:

I ett försök att ytterligare etablera sitt varumärke börjar Peka Kroef nu att samarbeta med Dogge Doggelito. De hoppas att rapartisten ska bli dragplåstret som lyfter deras sociala medier.

– På Facebook arbetar Peka i dagsläget framgångsrikt med receptinspiration och för att addera ett mervärde med mer rörligt material ville vi göra något viralt för vår mest sociala maträtt och årstid. Ett samarbete med grillentusiasten Dogge adderar både food appeal och matglädje, säger Pontus Dahlström, projektledare på Peka Kroefs byrå Food & Friends, i en kommentar.

Kampanjen består förutom låt och film också av en tävling – där första pris består av ett besök av och en middag grillad av ingen mindre än Dogge själv.

– Det var ett superproffsigt team som gjorde att det blev fett roligt att göra inspelningen av videon och låten e så najs att den borde få en grammy för bästa reklamlåt, kommenterar han kampanjen.

Filmen och låten kommer att gå i sociala medier och i dagligvaruhandeln.

– Resultatet blev ett spännande samarbete, med en väldigt folkkär svensk artist, som har gått från att vara pionjär inom svensk hip-hop till att vara med i tv-format på bästa sändningstid för hela familjen. Nu står vi här med en riktig skön sommarplåga, säger Klas Näslund, General manager på Peka Kroef Sverige.

Arbetsgrupp
Kund: Klas Näslund, Peka Kroef Sverige

Byrå: Food & Friends
PR: Elina Gregor
Projektledare: Pontus Dahlström
Produktionsledare: Stina Brandt
Art Director: Jonas Malmquist
Copywriter: Fredrik Dannemann

Regissör: Henrik Kindgren
Producent: Johan Sundbaum
Fotograf: Simon Rudholm
Postproduktion: Dennis Nenov 

Se filmen här: 



Dela sidan: