Dela sidan:

Spotifys stora lansering genererade rubriker världen över. Vad färre skrev om var vilka de hade anlitat för att ta fram konceptet och allt material kring släppet. Byrån bakom är Stockholmsbaserade B-Reel Creative. 

– Vi har arbetat som kreativ partner till Spotify under ungefär ett år nu och lärt känna varandra genom ett antal lokala projekt i Frankrike, England och USA, men det här är den första lanseringen som vi gör tillsammans på en global nivå, säger Cecilia Bernard, chef på B-Reel Creative, i ett pressmeddelande.

Kampanjen bestod av en rad komponenter, som filmer och annat innehåll samt den livesända dragningen av Spotify-grundaren Daniel Ek.

– Vi är båda digitala i kärnan och värderar innovation och storytelling högt. När från strateger till kreatörer till utvecklare förstår varandra och talar samma språk så blir processen väldigt smidig och rolig, säger Cecilia Bernard. 

Här kan du se kampanjen.

Arbetsgrupp
Spotify: Johannes Ring, Creative Director, Film and Audio
Lindsay Fischler, Global Brand Manager
B-Reel Creative: Olof Lindh and Magnus Härdner, Regissörer 



Dela sidan: