Dela sidan:

Fotomodellen och reality-stjärnan Kim Kardashian West är kanske den klarast lysande stjärnan bland talarna på årets Cannes Lions. Givetvis blev hennes avklädda fotografering för Paper Magazine i höstas ett samtalsämne, då hela uppsåtet var att få så stort genomslag som möjligt i sociala medier. Enligt Kardashian kan också kommersiella varumärken lyckas med samma bedrift.
– Det tror jag verkligen. Paper Magazine spelade en stor roll i det här och deras varumärke har stärkts mycket efter omslaget. Det kanske verkade som att det bara handlade om mig, men det gjorde det inte. Det var ett samarbete, och jag tror på bra partnerskap. Det är bevisat att om du har rätt partner så kan det verkligen lyfta ett varumärke, sa hon på dagens presskonferens.

Som superstjärna får Kim Kardashian West givetvis enormt många propåer från företag som vill associera sig med henne för att nå ut. Men hon förklarar att hon är väldigt noggrann med vilka hon väljer.
– Förr jobbade jag mer med varumärken som inte var rätt för mig. Jag hade mer tid då. När jag nu har familj och så mycket på gång gör jag smartare val. Jag har insett att mina bästa projekt är de när jag inte gör en miljon olika saker, utan bara med företag som är autentiska.

Med sina drygt 37 miljoner följare på Instagram har Kim Kardashian West en stor räckvidd runt om i världen. Men även om hon är öppen för kommersiella partnerskap är just den kanalen en fredad zon.
– Om du har många följare kan det vara värt för företag att betala för att du ska hålla upp deras produkt. Men jag tycker inte om folk som bara håller upp produkter varje dag. Det blir overkill. På Instagram vill jag dela med mig av min värld och det som betyder mycket för mig. Jag inkluderar aldrig den kanalen i de affärer jag gör, även om andra sociala medier kan ingå. Jag kan känna om något inte är autentiskt på en mils avstånd och har avföljt många som promotat för mycket produkter, berättade hon.

Anledningen till hennes närvaro i Cannes är det mobilspel som hon skapat tillsammans med Glu Mobile Inc. Trots att spelvärlden är mansdominerad tycker Kim Kardashian West att hon blivit väl mottagen.
– I techbranschen är gaming en typiskt manlig värld, och de flesta av spelen är gjorda för män. Så det känns bra att vi har fått in en kvinnlig fanbase till vårt spel, och det ger förhoppningsvis fler kvinnor möjligheter inom tech framöver.



Dela sidan: