Dela sidan:

Resumé har tidigare under våren rapporterat om att Scania är ute på byråjakt i Sverige.

Nu har TBWA landat i ett avtal som sträcker sig över tre år och rör affärsområdet lastbilar.

– Vi är jättestolta och glada över det såklart. Det ska bli väldigt roligt att jobba med. Det är ett fenomenalt, välskött företag och ett Ikoniskt varumärke, säger Kalle Widgren, vd på TBWA.

Det första uppdraget blir att ta fram ett nytt kommunikationskoncept för lastbilar och relaterade servicetjänster. Uppdraget blir ett av TBWA:s största – men än så länge vet Kalle Widren inte om det innebär några nyrekryteringar.

– Vi håller på att planera inför jobbet just nu och är precis u startgroparna. Så vi får se, säger han.

Att TBWA valdes som Scanias nya byrå stod klart för ett par veckor sedan.

Volvo lastvagnar har ju onekligen rönt stora framgångar. Hur ska ni göra för att trappa upp konkurrensen med dem?
– Jag tror att vi ska tänka mer på Scanias affärsutmaningar och framtiden och inte titta alltför mycket på Volvo, även om man onekligen blir imponerad över vad de och Forsman & Bodenfors har åstadkommit. Det ska inte styra det vi gör.



Dela sidan: