Dela sidan:

Malmö Stad har just tecknat avtal med Clear Channel som löper över tio år. Dels innebär det en etablering av lånecyklar som påbörjas redan under hösten. Dels innefattar det det alla reklamytorna på busskurer och fristående informationstavlor. Det arbetet inleds år 2018. Därmed tar bolaget över en viktig pusselbit i södra Sverige från konkurrenten JCDecaux. 

– Vi är mycket glada och stolta över att tagit över utomhusannonseringen i Malmö genom den här viktiga upphandlingen. Vi har länge arbetat hårt för att få till ett ännu bättre erbjudande till våra kunder som vill annonsera i Malmöområdet, säger Ola Klingenborg, vd för Clear Channel Sverige i en kommentar.

Det nya reklamavtalet betyder att Malmö Stad minskar mängden utomhusreklam med cirka 16 procent jämfört med nuvarande nivå. Föråldrade ytor kommer att bytas ut mot modernare reklamskyltar, bland annat helt cirka 300 nya busskurer. 

Vad gäller lånecyklar så har Clear Channel förbundit sig att bygga ett system med 100 stationer med runt 1000 lånecyklar. 

– När det här är fullt utbyggt så kommer detta sannolikt att vara Sveriges näst största reklamkontrakt. Det blir en av våra största investeringar någonsin, säger Ola Klingenborg. 



Dela sidan: