Dela sidan:

Tanken med rekryteringsmetoden är att under Malmöfestivalens vecka, som äger rum den 14-21 augusti, skapa en kommunikationskanal mellan ungdomar. Den som lyckas under den minst sagt korta anställningsintervjun får nämligen i uppdrag att sköta festivalens marknadsföring via dess Snapchatkonto.

– Eftersom kommunikationen under festivalen sker över Snapchat så vill vi även hålla rekryteringsprocessen där. Vi strävar alltid efter att ge våra kunder smarta lösningar och här använder vi Snapchats unika styrkor för att skapa en rekrytering som fokuserar på första intrycket då materialet försvinner, säger Jonathan Liedman, den ena av Wicked Societys två grundare.

– Detta ger sökande chansen att verkligen sticka ut och visa sina färdigheter som en professionell Snapchatter. Denna rekryteringsprocess är unik i sitt slag och vi hoppas att inspirera fler att följa i våra fotspår.

Anledningen till medievalet är att hitta en väg att nå ut till den yngre målgruppen.

Hur mycket intryck hinner man egentligen göra på tio sekunder?
– Väldigt mycket, det beror på vem som gör det. Eftersom vi letar efter en form av reporter vill vi hitta någon som sticker ut, gör något annorlunda och kan nyttja tio sekunder på ett bra sätt. Vi har redan fått in ett antal ansökningar och det har funkat bra.

Vad har du för tips?
– Think outside the box. Göra något annorlunda, ha karisma och förmedla din personlighet.



Dela sidan: