Dela sidan:

När konkurrensen skärps på streamingmarknaden gäller det att ha det bästa innehållet. Därför väljer de flesta aktörerna att i första hand marknadsföra sitt utbud, exempelvis nya serier eller unika sporträttigheter. 

Hos C More har man tänkt lite annorlunda. Istället för att lyfta fram enkilda guldkorn nöjer de sig med payoffen "Håll ett öga på oss" samt att marknadsföra olika genrer som tittarna erbjuds. 

– Syftet med kampanjen är att öka varumärkeskännedomen och poängtera att C More är en förstklassig streamingtjänst, ledande på film, sport och serier. Flera streamingaktörer lyfter sitt innehåll i marknadsföring - vår ambition med denna kreativa utformning är att nå igenom bruset med ett stillsamt, annorlunda drama, säger Ulrika Wallin, marknadschef på C More, i en kommentar.

Kampanjen gick upp i helgen och på ett stort antal utomhustavlor. Dessutom kommer den att synas i en rad rörliga medier som Youtube, Facebook och Bonnier Ad Network, samt viss exponering i TV4. 

För utformningen av konceptet har C More anlitat Matias Palm-Jensen (tidigare McCann och Farfar) och Rickard Villard (Lowe Brindfors). De båda samarbetar numera under namnet the Kind Collective. 

Arbetsgrupp:
Regi: The KIND Collective / Jesper Brandt
Producent: Colony
Fotograf: Jesper Brandt
Produktionsbolag: Colony
Byrå: The KIND Collective
Uppdragsgivare C More: Marknadschef Ulrika Wallin, kreativ chef Andreas Stolt

 
 
 


Dela sidan: