Dela sidan:

Sveriges Annonsörer och Sveriges Kommunikationsbyråer har tillsammans med sina medlemmar och kommunikationsexperter utvecklat tävlingen. En ny kategori är Årets Nytänk, dessutom tillkommer singelkategorier till redan befintliga kategorier: Konsument, Producent, Ideellt och Internationellt.

– Vi vill anpassa tävlingen efter hur medielandskapet och kommunikationslandskapet ser ut. Idag jobbar man mycket mer utifrån förtjänade köpta kanaler. Det kan vara ett företag som har gjort ett fantastiskt mejlutskick eller har publicerat något i sociala medier som gett försäljningseffekt men som inte är kampanjrelaterat. Vi vill belöna även den kommunikationen, säger Ulf Hermansson Samell, utbildnings- och eventchef på Sveriges Annonsörer, till Resumé.

En annan nyhet är att medlemmar i Sveriges Annonsörer och Sveriges Kommunikationsbyråer som aldrig tidigare deltagit i 100-wattaren kommer få ha med ett bidrag gratis i tävlingen. I fjol skickades 200 bidrag in.

– Vi vill lyfta fram tävlingen och få så många som möjligt att vara med. Vi vill slå förra årets deltagande, men har inte riktigt satt något mål, säger Ulf Hermansson Samell.

Tävlingen öppnade under måndagen och bidrag kan skickas in till och med den 23 september. Prisutdelningen av 100-wattaren sker den 4 december.



Dela sidan: