Dela sidan:

Förra helgen drog den brittiska toppfotbollen igång efter sommaruppehållet. Givetvis är det en stor händelse för Stryktipset där spelarna tippar resultaten i Premier Leauge och The Championship. 

Nu till helgen rullar de därför igång en stor kampanj – med en annorlunda twist. De har nämligen tagit fram ett särskilt gräs med samma frön som används på fotbollsarenorna. För fotbollsfantaster som vill få den rätta känslan i trädgården går det att köpa hos Granngården. 

– Vi och våra stryktippare älskar engelsk fotboll med dess närkamper och glidtacklingar. Det skulle inte vara möjligt utan gräsplaner och planskötare i världsklass. Genom samarbetet med Granngården kan nu alla odla upp sitt eget engelska fotbollsgräs i trädgården, på balkongen eller på fönsterbrädan som en hyllning till sporten, ligan och laget de älskar, säger Monica Sandström, kommunikationsansvarig Stryktipset på Svenska Spel i ett pressmeddelande.

Bakom kampanjen står DDB Stockholm i samarbete med Jung Relations. 

Arbetsgrupp: 
DDB:
Copywriter: Daniel Vaccino, Joakim Khoury
Art Director: Lisa Vaccino
Final Art: Mikael Norberg
Business Director: Pelle Josephson
Account Manager: Marina Floresjö
Director/DoP: Måns Månsson
Exec Producer: Mattias Coldén
Prod Manager: Sean Murray
Sound: Lars Jameson
Camera Assist: Carl-August Savgård
Jung: 
Kundansvarig: Jonas Sevenius
Projektledare: Henrik Hallberg
Rådgivare: Joel Pallvik
PR-assistent: Max Hafelt



Dela sidan: