Dela sidan:

Med sin förra byrå INGO utvecklade resebolaget reklamkonceptet med "Guden Apollo". Men den karaktären har nu fått stryka på foten sedan det nya samarbetet med Tillsammans Sthlm inleddes. 

I det nya konceptet som går upp den här veckan vill Apollo återta det något skamfilade begreppet "charter" och göra det eftertraktansvärt igen. 

– Vi vill ladda begreppet charter med allt det positiva som en resa med oss innebär. Alltifrån möjligheten till total avslappning och enkelhet under hela resan till alla de produkter som bara vi kan erbjuda, säger Eva Lundström, nordisk marknadschef, i en kommentar. 

Apollos nya kampanj kommer att synas i såväl köpta som egna kanaler. 

– Målsättningen är ett koncept som bryter av både i resekategorin men även jämfört med annan marknadsföring i såväl egna som köpta som socia-a kanaler med sitt lugna tilltal och sitt avslappnade semestertempo, kommenterar Johan Falk, partner och kundansvarig på Tillsammans Sthlm.

Uppdragsgivare Apollo:

Eva Lundström, nordisk marknadschef

Arbetsgrupp på Tillsammans:

Johan Falk, kundansvarig
Fredrik Svensson, Creative Director
Yasin Lekorchi, Senior Creative
Leo Dahlin, Senior Creative
Kristian Mirsch, Senior Digital Creative
Fredrika Frenkiel, Head of Production

Produktionsbolag, Von Film:
Christoffer von Reis, Regissör
Peter Kydd, Producent
Aril Wretblad, DoP

Se de nya filmerna här: 

 
 


Dela sidan: