Dela sidan:

Tågbolaget jobbar med TBWA som huvudbyrå för sin kommunikation. Men eftersom de nu vill bli bättre på relationsmarknadsföring har de genomfört ytterligare en upphandling. Där valde de Kaplan som partner. Syftet är att utveckla SJ Prio. 

– SJ:s lojalitetsprogram SJ Prio är en av landets mest uppskattade program. Med över 100,000 kunder som reser med SJ varje dag så har man givetvis en fantastisk position att utgå ifrån i sin strävan att föra en dialog med sina kunder med hjälp av datadriven och individanpassad kommunikation. Vi är hedrade över att tillsammans med SJ:s engagerade och ambitiösa team få vara med och utveckla deras kunddialog och CRM-ambitioner, säger Johan Nordenström, vd på Kaplan i en kommentar.

I arbetet kommer byrån att ta användning av Adobes kampanjhanteringssystem Adobe Campaign (tidigare Neolane) för att utveckla SJ:s CRM-tjänster. 

– I en marknad som nu blir alltmer konkurrensutsatt blir en förbättrad kunddialog, och relevant, datadriven kommunikation ett viktigt verktyg för oss i vår ambition att uppnå våra högt ställda mål runt kundnöjdhet. Kaplan har med sin djupa erfarenhet och kunskap precis det vi söker för att uppnå detta, kommenterar Maria Höglund, chef marknadskommunikation på SJ.



Dela sidan: