Dela sidan:

Amat Levin lämnade Nöjesguiden i våras efter sex och ett halvt år på tidningen. Han började som 22-åring som praktikant, för att sedan gå vidare till bland annat filmrecensent, redaktionschef och slutligen chefredaktör. Under hans tid så renoverades både sajt och tidning.

Nu tar han sig an en ny utmaning i form av Forsman & Bodenfors.

– De har inte varit ute efter att få in en traditionell pr-konsult, utan någon som inte har pr-bakgrund för att se om det går att skapa någonting annorlunda, säger Amat Levin till Resumé.

På Forsman & Bodenfors ska han teama upp med journalisten Maja Bredberg som började i våras.

– Jag har ju främst jobbat med journalistik och nu handlar det om att lära. F&B är, i jämförelse med andra byråer, en ganska platt organisation som inte är indelad i olika divisioner. De kan redan pr, men vår uppgift är att vara ett stöd och bidra med ytterligare och annorlunda perspektiv. Vi ska hjälpa till i så många projekt som möjligt.

Forsman & Bodenfors omsatte 598,8 (567,1) miljoner kronor under 2014. Byrån hade 271 (262) anställda.



Dela sidan: