Dela sidan:

I den digitala kampanjen "72 h pop-up shop" säljer Weekday utvalda kläder på ett antal sajter i olika länder. I Sverige är det Festivalrykten.se som har valt ut ett antal plagg som besökarna kan köpa direkt via en integrerad del på sajten. Övriga ambassadörer är den tyska modebloggaren Maja Wyh, danska gruppen Reptile Youth och holländska Sabina Meyer

– Vi ville ta fram en kreativ lösning som driver trafik och försäljning, säger Kristian Mirsch, byråchef på Tillsammans Sthlm i en kommentar. Att göra digitala pop-up-butiker tillsammans med trovärdiga ambassadörer är ett nytt grepp på pop up-kulturen. Rimligtvis borde det vara någonting som en medveten målgrupp uppskattar.

Arbetsgrupp Tillsammans Sthlm:
Johan Falk, Kundansvarig
Kristian Mirsch, Kreativt ansvarig
Pelle Kimvall, Kreatör
Roland Nyhlin, Kreatör
Mattias Manitski, Kreatör
Fredrika Frenkiel, Head of production

Arbetsgrupp Weekday:
Anna Wallin, Projektledare
Alexandra Ståhlberg, Art Director
Alexander Söder, Junior digital designer
Theresa DeMyers, Copywriter
Filippa Smeds, Fotograf/ Social media
Karin Hagman/Nadine Schmidt, PR
Helena Krüger, Sofia Engberg, Josefin Fröberg, Online department



Dela sidan: