Dela sidan:

Enligt Fritidsresor anser 70 procent av kunderna att poolen är mycket viktig när de väljer hotell. I synnerhet ser researrangören en ökad efterfrågan på hotell med privata pooler eller så kallade swim-up pooler, med poolen direkt utanför dörren.

– Poolkampanjen är en förlängning av vårt övergripande budskap "Holidays designed for you", med unika, målgruppsanpassade hotellupplevelser, säger Anna Laestadius, marketing director för TUI Nordic/Fritidsresegruppen i ett pressmeddelande. 

I kampanjen lyfter Fritidsresor fram barnpooler, romantiska pooler, privata pooler, lekfulla pooler, infinitypooler (där pool och horisont ser ut att gå ihop) och inte minst unika pooler.

– Poolen är hjärtat på hotellet. Swim-up och privata pooler är mycket eftertraktade och därför har vi valt att dramatisera detta i våra filmer , säger Anna Laestadius i en kommentar.

Kampanjen visas i huvudsak i Fritidsresors egna kanaler samt i TV och print under hösten. I samband med kampanjstart lanserar Fritidsresor Poolguiden .

Projektgrupp:
Beställare:
Anna Laestadius, Nordic Director of Marketing, TUI Nordic/Fritidsresegruppen
Linda M. Eriksson, Kampanjansvarig, TUI Nordic/Fritidsresegruppen

Annonsbyrå - Scholz & Friends
Nordic Account Director: Johan Welander
Creative Director: Arvid Svanvik
TVC: Von Film Photo + Facebook-films:
Jesper Brandt - fotograf,
Gisela Rydberg - stylist,
Parapix - produktion



Dela sidan: