Dela sidan:

Viktor Frisk får den nya rollen som social media director på Mindmakers. Han får därmed ansvaret för att utveckla byråns erbjudande inom nya medier samt jobba med kundernas sociala medier.

– Viktor Frisk är en drömrekrytering. Han har varit otroligt framgångsrik och kreativ i att bygga sin egen framgång med hjälp av sociala medier. Han är ung, smart och kan sin sak. Nu kommer både vi och alla våra uppdragsgivare kunna dra nytta av hans kompetens. Vi vill bli bäst på sociala medier, vi är redan på god väg men vi kan alltid bli bättre. Viktor kommer vässa vårt erbjudande än mer, säger Christina Saliba, vd på Mindmakers i ett pressmeddelande. 

Viktor Frisk är modebloggaren som blev en artist det snackas om. Tillsammans med Samir Badran bildar han Samir & Viktor som haft stora framgångar med låtarna "Success", "Groupie" och "Saxofuckingfon", som streamats fler än 50 miljoner gånger på Spotify. Viktor Frisks Instagramkonto följs av 241 000 personer.

– Det känns riktigt kul att bli en del av Mindmakers som som är Sveriges modigaste pr-byrå. De ligger i framkant och vågar hela tiden testa nya saker. Sociala medier är något av de viktigaste vi har idag och jag ser en grym potential att utvecklas och växa med dem, säger Viktor Frisk.




Dela sidan: