Dela sidan:

I torsdags öppnade Åhléns nya avdelning Sport & Balans på Åhléns City i Stockholm. Konceptet innehåller bland annat träningsmode och redskap som riktar sig till kvinnor.

Som modell för lanseringen har varuhuskedjan valt 71-åriga Barbro Bobäck. I somras tog Barbro Bobäck, då 70 år, två VM-guld i veteranklassen på 100 respektive 200 meter.

– Jag är stolt och glad att få vara ansiktet utåt för Åhléns nya koncept och hoppas inspirera andra att plocka upp träningen. Det är aldrig för sent att aktivera sig, säger Barbro Bobäck i en kommentar.

Med Barbro Bobäck som ansikte utåt vill Åhléns förändra sportreklamen.

– Sportkommunikation ser ofta likadan ut med unga vältränade personer på bild. Vi vill lyfta fram ett nytt sätt att se på träning för vi tycker att träning är för alla. Barbro är en sådan härlig symbol för det, säger Lina Söderqvist, marknadschef på Åhléns.

Här är arbetsgruppen:
Copywriter: Marcus Hägglöf
Art director: Silla Levin
Grafisk formgivare: Håkan Larsson
Produktionsledare: Sara Kling
Projektledare: Susanna Glenndahl Thorslund
Planner: My Troedsson
Byråproducent: Kalle Wettre
Pr-strateg: Maja Bredberg, Amat Levin
Webbproducent: Helena Wård, Andreas Johansson
Fotograf stillbild: Eric Josjö, Söderbergagentur
Produktionsbolag film: Acne
Regissör: Anders Jedenfors
Exekutiv producent: Petur Mogensen
Producent: Jacob Eklund
Postproduktion: Chimney
Klippning: Henning Mark



Dela sidan: