Dela sidan:

Hur många start-ups har råd att köpa reklamtid i nationell tv? Förmodlingen ingen, har svenska iZettle resonerat när de nu lanserar "15 seconds of fame". Det hela är en tävling där små företag får skicka in ett 15 sekunders videoklipp där de berättar om sin verksamhet. En jury väljer sedan ut de sex bästa, som sedan får synas i brittisk tv under hösten. Dessutom får folket chansen att utse ett sjunde företag som får synas.

Bakom kampanjen står Forsman & Bodenfors och satsningen är en uppföljare på "12 hour store" som vann ett Silverägg i våras. 
– Vi vet hur kämpigt livet är för små entreprenörer. Att nå igenom bruset blir allt svårare, särskilt som litet företag. Det är därför som vi har dragit igång det här projektet. Att få bli exponerad i prime time-tv kan avgöra ett bolags framgång, men det kostar mycket mer än vad småföretag har råd med, säger iZettles marknadschef Johan Bendz i en kommentar.

För iZettles del handlar det om att få ett starkare fäste på den brittiska marknaden, där småföretag utgör en stor del av ekonomin. 



Dela sidan: