SheSays är ett globalt kvinnligt nätverk för personer som jobbar i kreativa och digitala branscher. Nu tas det till Sverige av Frida WadsbyNora Bremer och Ida Pettersson. Tanken är att locka kvinnor inom bland annat reklam och tech.
– Det började med en tanke om att hitta ett nätverk som vi kan knyta så många kvinnliga förebilder still om möjligt, och att skapa ett mentorprogram för andra kvinnor i branschen, säger Frida Wadsby. 

Eftersom de ville ha en internationell prägel passade SheSays perfekt. 
– Internationaliseringen som pågår nu går snabbt, och vi tyckte det var tråkigt att exkludera de med internationell bakgrund som jobbar i Sverige, säger hon.

Den 7 oktober har de sitt lanseringsevent i Berghs lokaler i Stockholm. Då kommer bland annat Christina Knight, cd på INGO och Lisa Rytter, marknadschef på Wrapp och talar. Därefter planerar de ett antal "collective mentor nights" i minder format där besökarna får möjligheten att nätverka med inflytelsrika kvinnor i branschen. 
– Vi vill att nätverket ska bli en portal för de som söker efter en mentor eller som vill stötta någon annan. Nätverket är till för de som jobbar inom reklambranschen och tech/digitalt. Målet är att växa organiskt, men ju fler medlemmar desto bättre, säger Frida Wadsby. 

Hur ser ni på behovet av ett nätverk?
– Vi tror på att skapa en samlingspunkt för alla kvinnliga förebilder och lyfta fram dem i ljuset. Det kan vara svårt att få kontakt med mentorer om man inte redan har egna kontakter. SheSays ska fungera som en hub där man kan hitta de här kontakterna.