Dela sidan:

Fredrik Strauss har drygt 15 års erfarenhet från adtech-industrin, bland annat som entreprenör och företagsledare. I början av 2000-talet grundade han Admeta en av de första SSP-plattformarna i världen och jobbade med publicister i 20 europeiska länder. Bolaget såldes 2014 till WideOrbit.

– Jag är glad över att få jobba mer med Mittmedia som jag känner som ett framtidsinriktat medieföretag och som har spännande ambitioner inom automatiserad annonsering. Just nu ritas kartan för framtidens datadriva marknadsföring och jag där tror jag att Mittmedia har en plats, säger Fredrik Strauss i en kommentar. 

Fredrik Strauss har också varit med och grundat Adapt ADX, en snabbväxande svensk annonsbörs för programmatisk annonshandel, där Mittmedia är en av delägarna. På senare tid har han som konsult jobbat med utvecklingen av Mittmedias nya annonsplattform REACHER som testkörs i höst.

– Vi har spännande planer för Reacher som är första plattformen inom dagspressen som kombinerar målgruppsannonsering med självbetjäning. Fredrik Strauss tillför en unik kompetens när vi ska lansera och vidarutveckla plattformen”, säger Magnus Söderlund, chef för Mittmedia digitala annonsaffär. 



Dela sidan: