Dela sidan:

För en tid sedan presenterade IRM att de höjer prognosen för digitala medier som förväntas nå all time high med en omsättning på 14 miljarder kronor under nästa år. Att den digitala tillväxttakten accelererar märks också hos hos Sveriges Annonsörer. Under andra halvåret 2014 träffade Sveriges Annonsörers digitala rådgivare, Rufus Lidman, närmare 50 medlemsföretag, och efterfrågan har fortsatt öka stadigt.

I år har än så länge den digitala rådgivningen innefattat fler än 150 uppdrag. Förstärkningen kommer i form av den digitala expertrådgivaren i Malin Johansson, specialist på övergripande digitala strategier samt e-mailmarketing och sociala medier.

– Responsen från medlemsföretagen när det gäller den digitala rådgivningen har varit över förväntan. Att det fanns ett behov därute att få en guidning i hur man bäst optimerar sina digitala satsningar visste vi, men att efterfrågan skulle vara så pass stor var inget vi förutspått. I vårt uppdrag som intresseorganisation ligger att möta våra medlemmars behov, så vi är nu oerhört glada över att kunna ta in ytterligare en professionell och kompetent resurs på det digitala området, säger Jannice Borekull, vice vd och marknadschef på Sveriges Annonsörer i ett pressmeddelande. 

– Med tanke på att många annonsörer upplever osäkerhet inom digital marknadsföring känns det väldigt roligt att bidra med betydelsefull kunskap, samt att ge råd till annonsörer om vilka digitala medel de bör fokusera på för att effektivast nå sina digitala mål, kommenterar Malin Johansson, ny digital rådgivare på Sveriges Annonsörer.



Dela sidan: