Dela sidan:

När vinnarna för den 56:e Clio Awards kniper Sverige ett guld i kategorin Digital/social. Det är Spotify och Uber som står för vinsten. Liksom i fjol dominerar Forsman & Bodenfors vinnarlistan bland de svenska byråerna – de kammar hem två silver och tre brons för Zlatans tatueringskupp 805 million names.

Här är de svenska vinnarna:

Direct
Silver: The Swedish Snow Rescuers / Audi / Åkestam Holst

Student Digital
Silver: Subkey / SVT / Berghs School of Communication

Engagement/Experiential
Brons: SAS Escalator / Scandinavian Airlines / LOS&CO (i samarbete med Åkestam Holst)

Design
Brons: Lilla Hjärtat / Apotek Hjärtat / Bold

Branded Content
Silver: 805 Million Names / World Food Programme / Forsman & Bodenfors

Out of Home
Silver: 805 Million Names / World Food Programme / Forsman & Bodenfors

Film
Brons: 805 Million Names / World Food Programme / Forsman & Bodenfors

Integrated Campaign
Brons: 805 Million Names / World Food Programme / Forsman & Bodenfors

Social Media
Brons: 805 Million Names / World Food Programme / Forsman & Bodenfors

CLIO Music - Digital/Social
Brons: Debattle / Sveriges Radio / Crispin Porter & Bogusky Scandinavia AB

CLIO Music - Partnerships/Collaborations
Grand Clio: Your Ride. Your Music. / Spotify / Uber

CLIO Music - Digital/Social
Guld: Your Ride. Your Music. / Spotify / Uber

Här är alla vinnare.



Dela sidan: