Dela sidan:

Tele2 har under många år anlitat Forsman & Bodenfors och deras produktionsbyrå Factory för att skapa företagets kommunikation. Det samarbetet fortsätter även framöver – men Tele2 ska göra mer av den taktiska kommunikationen på egen hand.

Därför drog de igång en inhousebyrå i början av året, och under sommaren rekryterades byråchefen Anna Andersson, som närmast kommer från en roll som chef för Fazers in house-byrå.
– Anna har precis vad vi sökte efter för rollen: bred erfarenhet från att bygga upp och framgångsrikt driva in house-produktion i intensiva miljöer kombinerat med en personlighet som passar vår bolagskultur som utmanare och handfasta doers, säger Pernilla Oldmark, kommunikations- och marknadsdirektör på Tele2 Sverige i en kommentar.

Förutom henne ingår än så länge fyra personer i konstellationen. Grafiska formgivare är Roger Persson från Citat och Rasmus Manson (tidigae Fryklund) som kommer från Art-O-Matic.

På produktionsledarsidan har Tele2 plockat in Roland Komaromi från PS Communication. Han jobbar tillsammans med Alexander Kloow som har rekryterats internt. 
– Att få bygga upp något så här från grunden är naturligtvis otroligt kul. Under tidiga hösten har vi jobbat mycket med interna produktioner samt arbeten för Tele2 Arena. Det är viktigt att bygga produktionsteamet och sätta processer. Nu har vi flera nyckelpersoner på plats men vi kommer löpande leta efter relevant kompetens och söker framförallt i nuläge fler formstarka originalare, enligt Anna Andersson.



Dela sidan: