Dela sidan:

Kampanjen utformas pro-bono av den digitala byrån Stendahls och innefattar hemsida, utomhusreklam och gerilla. På göteborgsviktigaste.nu kan människor lägga upp egna aktiviteter eller event. Det som de behöver ha gemensamt är att intäkterna går till Göteborgs Räddningsmissions arbete för flyktingar, hemlösa och utsatta människor.

– Det ligger någonting i den gamla klyschan ”ingen kan göra allt, men alla kan göra någonting.” Det har göteborgarna bevisat den här hösten genom sitt enorma stöd till flyktingar i världen. Det är ingen tävling om vem som kan göra mest, det viktigaste är att man gör det man kan. Alla kan göra något! Det är det som Göteborgs Viktigaste handlar om, säger Christer Hedberg på Stendahls, i en pressrelease.

Utomhusreklamen kommer ske på streamers på spårvagnar vecka 47-52. Gerilla sker i form av printade A3-posters på staden.

– Första måndagen i november kommer Göteborgs Räddningsmission gå runt i stan och hänga upp meddelanden om Göteborgs Viktigaste i form av pepparkakshjärtan. Där berättar vi om kampanjen och utmanar folk att skapa egna små aktiviteter/event, berättar Stendahls.

Kampanjen håller på 18 oktober – 31 december.
Stendahls har tidigare gjort kampanjer som En annan bild av Göteborg och Pepparkakshus för hemlösa för Göteborgs Räddningsmission.

Arbetsgrupp Stendahls
Christer Hedberg, Head of Creative Development
Gabriel Engberg, Copywriter
Moa Brimse, Art director



Dela sidan: