Dela sidan:

Fanny Wallér är Länsförsäkringars kommunikationsdirektör

Länsförsäkringar består av 23 självständiga försäkringsbolag som ägs av sina kunder i respektive län. Fanny Wallérs jobb är att sammanfatta varumärkeslöftet ”Närhet”.

– Det behöver vi kunna för att få effekt. Vi lever vårt varumärke varje dag. Och det är nog ännu mer värdefullt och relevant nu, när så mycket runt omkring präglas av finanskriser och ekonomiska intressekonflikter, säger Fanny Wallér.

För Länsförsäkringar är linjär tv en viktig kanal, som kompletteras med digital kommunikation.

– Den stora utmaningen är att skapa innehåll som uppmärksamas, när tålamodet hos konsumenterna blir kortare och kortare. Då gäller det att skapa bra kommunikation!

Fanny Waller vinner i konkurrens med: Benny Olsson, Alecta, Lena Strand, Folksam, Caroline Glansén, If Skadeförsäkring, Nicklas Boj, Moderna försäkringar, Malin Pellborn, Skandia, Lotta Blond, Solid försäkringar och Annica Bergman, Trygg Hansa.

Länsförsäkringar jobbar med:
Reklambyrå: TBWA
Mediebyrå: Carat
Produktionsbyrå: Citat



Dela sidan: