Dela sidan:

Marvelous ska fokusera på strategi, rådgivning inom sociala medier, konceptutveckling, content strategi, community management och innehållsproduktion.

– De sociala kanalerna blir allt viktigare i våra kunders digitala ekosystem och för deras affär. Vi har lång erfarenhet av arbete med strategi för sociala kanaler och konceptutveckling. Nu är vi extra stolta att kunna erbjuda detta nordiskt. Vi tydliggör vårt fokus på kompetens inom digital kommunikation och knyter nu ihop våra resurser på nordisk nivå. säger Urban Hilding, vd för IUM Sverige, i en kommentar.

Byrån har i dagsläget 38 medarbetare och finns i Köpenhamn, Oslo, Helsingfors och Stockholm.

– De senaste årens dialog med annonsörer säger oss att det finns en efterfrågan på en riktig nordisk byrå med gedigen kompetens inom innehållsproduktion och sociala medier och som tar utgångsläge i faktabaserad data och kunders verksamhet, säger Christian Strand, som är nordiskt ansvarig för Marvelous.

Ansvarig för den svenska satsningen är Cecilia Jonson. Martin Welander, tidigare kreatör på Playad, Mats Olsson, från Hyper Island, Anna Kogh Hansen, digital analytiker närmast för Whispr Group och Louise Johannesson från Medieinstitutet har rekryterats till Marvelous.



Dela sidan: