Dela sidan:

Partytoppar och klänningar har varit en stor del av Gina Tricots framgångsaga. Nu vill kedjan ta nästa steg i utvecklingen genom att erbjuda optimerade plagg för olika syften. 

Inför höstens kollektion har de låtit 60 festglada personer i Stockholm, Köpenhamn och Berlin bära deras olika plagg under ett antal utekvällar. Plaggen utrustades med särskilda chip som mätte hur länge de stannade ute, hur mycket personerna dansade och till vilken musik. Dessutom registrerades i fall de haffade någon att gå hem med eller ej. 

Därefter har de olika plaggen märkts upp i de fyra kategorierna "Dance potentional", "Mingle potential", "All night potential" och "Romance potential". 
– Oavsett hur man gillar att gå ut kan man hitta sin outfit hos oss och det vill vi bevisa med denna kampanj genom att guida våra kunder beroende på vilken typ av festkväll de är ute efter, säger Magnus Johansson marknadsdirektör på Gina Tricot i ett pressmeddelande.

Bakom kampanjen står DDB Stockholm. 
– Det jag verkligen gillar är testet genomförts i så stor skala och att den testade kollektionen kommer ut till alla Gina Tricots butiker i hela Norden och Tyskland, enligt Lina Elfstrand som är AD på DDB.



Dela sidan: