Dela sidan:

Kampanjen ”Barnen tänker nytt” inleddes i våras och där startades även ett sidoprojekt där barn upp till 12 år var välkomna att skicka in förslag på nya produkter som Åhléns kunde sälja i framtiden. En jury bestående av designchefer på Åhléns, Åhléns marknadsavdelning, Forsman & Bodenfors samt samarbetspartnern Friends valde ut fyra uppfinningar som nu har producerats.

Strumpor som kan fästas ihop, örngott och påslakan med fickor samt robot förvaring är de fyra produkterna som lanseras.

Åhléns ska marknadsföra produkterna och uppfinnarna med start den 4 november med bland annat vepor i fasad och skyltmaterial i de 14 butikerna. Det kommer även vara marknadsföring via en dedikerad webbsida på ahlens.se samt via sociala medier, meddelar Åhléns marknadsavdelning.

En större del av försäljningsintäkterna går till organisationen Friends.

rete

ewrwe

ret

ewrew


Dela sidan: