Dela sidan:

"Watch Your Back" kammade hem två av Forsman & Bodenfors tre Guldägg i år. Nu följer alltså Forsman & Bodenfors upp den lysande idén som ska få fler att använda reflexer vintertid.

– Vi är väldigt glada över att Örjan Andersson tog sig an uppdraget i år. Han är en sann pionjär och har en förmåga att få stort genomslag med sina konceptuella idéer, säger Katarina Mohlin, kommunikationschef på If, i en kommentar.

Örjan Andersson, som grundat både Cheap Monday och Weekday, lockades av att design och funktion skulle kombineras.

– Jag gick igång direkt på själva konceptet – en klädkollektion som kan rädda liv. Speciellt med förra årets succé i åtanke. Det är ett sympatiskt projekt som uppmanar till säkerhet för alla. Om jag så bara ser en enda person med reflexbyxorna på stan vet jag att det har gjort skillnad, säger Örjan Andersson.

Kampanjen har förgrenats till Norge, där modeskaparna Mardou & Dean står för designen, liksom Laura Juslin för Finlands reflexkläder.



Dela sidan: