Dela sidan:

Balmains kollektion för H&M släpps den 5 november. I dagarna lanserades en cirka två minuter lång reklamfilm med stjärnmodellen Kendall Jenner i centrum. Majoriteten av filmen består av en danstävling som utspelar sig i en tunnelbanevagn där ”The Kendalls” försöker vinna. 

Olivier Rousteing, chefsdesigner och kreativ chef på Balmain, är själv med i filmen och övervakar vad som händer i tunnelbanan. Dock syns varken Jourdan Dunn eller Gigi Hadid, som också modellar i designsamarbetet.

"Musikvideon är hjärtat av kampanjen och inspirerad av New Yorks underground-kultur i tunnelbanan på tidigt 80-tal. En modern  dancebattle med modekänsla", säger Johanna Dahl, PR-chef H&M Sverige, i en kommentar till Resumé.

Filmen är gjord av svenska kreatörer. Johan Sandberg och Henrik Timonen – i bolaget Sandberg & Timonen - har regisserat filmen och Strange Cargo har producerat. Kampanjen är en mix mellan tv, out of home, digitalt utomhus, modemagasin, sociala medier och online banners.

"Syftet med kampanjen är att bjuda in våra kunder till våra butiker och visa upp vårt senaste mode. Vi vill att vår reklam ska vara inbjudande och överraskande."

Här är hela arbetsgruppen:
Directors: Sandberg & Timonen
Producers: Strange Cargo Film 
Service company: Noise Films
Stylist: Ellen af Geijerstam från LundLund
DOP: Niklas Johansson 
Set Designer: Dan Betteridge
Choreographer: Normann Shay
Editor: Johan Söderberg
Grade: Chimney
Post: Chimney
Post Supervisor: Strange Cargo Film
Music: Mats Norman & VAZ



Dela sidan: