Dela sidan:

DI Weekends miljonutgåva
Till helgen distribuerar Dagens Industri sin bilaga Weekend i en miljontugåva. Det är fjärde gången som det görs. Tidigare har de toppat med Prinsessan Madeleine, Percy Barnevik och i fjol Noomi Rapace. Nu har det blivit dags för Prins Daniel
– Det finns flera fördelar med en miljonutgåva av DI Weekend. En lönsam annonsaffär, fler potentiella prenumeranter och en ökad kännedom om Dagens industris varumärke är bara några av dem, säger redaktören Andreas Johansson

Förutom huvudnumret finns ett porträtt på H&M-bossen Karl Johan Persson och de ledande kvinnliga företrädarna i tv- och dataspelsbranschen med i den specialdistribuerade utgåvan. 
– Det är ett oerhört stort intresse från annonsörernas sida att vara med och vi sålde snabbt slut på annonsutrymmet i den 48-sidiga tidningen, menar Andreas Johansson. 

Ny försäljningsdirektör på Bauer Media...
Lotta Carlson är nu försäljningsdirektör på radiobolaget efter Andreas Timdahl som slutade i somras. Hon kommer närmast från Seamless/Seqr. 
– Hon har en bred erfarenhet både från köp- och säljsidan med en stor förståelse för den digitala affären. Hon har också det strategiska synsätt och de ledaregenskaper som krävs för att fortsätta att utveckla vår försäljningsorganisation, säger Staffan Rosell, vd Bauer Media Group i ett pressmeddelande.

...och ny redaktionschef på Fokus
Efter att Anna Körnung gått till Mitt i och jobbet som chefredaktör har magasinet Fokus nu hittat efterträdaren i form av Jan Huss. Han har tidigare verksam på Aftonbladet, Affärsvärlden och Ny Teknik.
– Jan Huss har gedigen erfarenhet av hantverket att göra tidning, har lett framgångsrika förändringsprocesser och förstår vikten av digitala plattformar. Det kommer att vara en styrka för Fokus och ge Sveriges bäst informerade och mest välskrivna veckomagasin en ännu tydligare identitet, kommenterar den tillträdande chefredaktören Johan Hakelius.

Uppgift: Cristina Stenbeck på väg att flytta hem
Dagens Industri uppger att Kinnevik-ordföranden Cristina Stenbecks flytt till Sverige ser ut att bli verklighet. Enligt tidningens uppgift har hon köpt en lägenhet i Stockholm och kommer att lämna London. Dock är det oklart när flytten sker. 

Facebook satsar på musik...
Igår meddelande Facebook i en bloggpost att de rullar ut tjänsten "Music Stories". Den innebär att att användarna kan förhandslyssna på korta klipp av den musik som andra användare delar med sig av från Apple Music eller Spotify. Det går sedan att lägga till den direkt i en egen spellista eller köpa den på iTunes. 

...och ska sprida din geografiska information till annonsörer
Facebook vet inte bara vilka som är dina vänner och vad du har för intressen. De vet också var du befinner dig genom GPS-funktionen i din telefon. Med start i dag erbjuder de amerikanska annonsörer information om vilka människor som rör sig i närheten av exempelvis en affär. Detta för att kunna rikta annonser till dem och mäta hur många som har uppfattat budskapen. Däremot kommer informationen att vara anonymiserad, skriver Adage



Dela sidan: