Dela sidan:

När popup-restaurangen "Dill" slog upp portarna för två år sedan stod inte Lidl som avsändare. När de senare avslöjade att de stod bakom konceptet och samtliga råvaror i köket väckte det stor uppståndelse. Omdömena var överlag positiva, men matskribenten Jonas Cramby blev väldigt upprörd av tilltaget. 

Senare vann "Dill" och reklambyrån Ingo en rad priser i olika kommunikationstävlingar världen över för sitt sätt att höja lågpriskedjans image.

Nu har Lidl bestämt sig för att återigen öppna en popup-restaurang. Denna gång avslöjar de på förhand att stjärnkocken Titti Qvarnström, den första kvinnan i Sverige som fått en stjärna i prestigefulla Guide Michelin, står för maten. När, hur och var i Stockholm restaurangen kommer att dyka upp är fortfarande hemligt.

– Vi gillar att utmana fördomar och bevisa att bra mat inte behöver kosta mer. Restaurang Dill var en fullbokad succérestaurang vars biljetter sålde slut på 19 min och gästerna var mycket nöjda. Nu kan vi genom vår nya pop up återigen erbjuda kvalitetsmat till ett lågt pris, denna gång även med underhållning. Jag hoppas få träffa båda nya och gamla gäster i den nya restaurangen, säger Caroline Forshéll, kommunikationschef på Lidl, i en kommentar.


Dela sidan: