Dela sidan:

Sandra Beijer är ett välbekant namn för många inom reklambranschen med sin bakgrund som copywriter på bland annat Garbergs och Wieden + Kennedy i New York.
Hennes blogg bloggen Niotillfem är en av Sveriges största och har legat på Metro sedan i början av året. Hon skriver också krönikor för tidningen. Nu utvecklar hon alltså sina åtaganden för Metro med webb-tv-serien som är en egen idé.

– Jag har själv ett stort litteraturintresse och mina vänner är en stor del av min blogg. Mina läsare har helt enkelt lärt känna dem och jag tyckte det var en rolig idé att kombinera de två grejerna; att ha ett boksamtal med kärleksfokus tillsammans med mina vänner, säger Sandra Beijer i ett pressmeddelande.

Gäster blir reklamforskaren Nina Åkestam, bloggaren Gustav Broström, musikern Pontus de Wolf och bloggarna Flora Wiström och Linn Wiberg.

– När vi lanserade segmentet Creative med Sandra Beijer i spetsen tidigare i höstas var det för att bjuda på unwritten content till målgruppen som läser Sandra Beijers blogg. Det känns helt rätt att nu ta det vidare i ett rörligt format, säger Hannah Sjöström, publisher för Metro Mode.

Första avsnittet av serien går av stapeln i dag.



Dela sidan: