Dela sidan:

På fredagseftermiddagen avgjordes 100-Wattaren på Münchenbryggeriet i Stockholm. I tävlingen som belönar den mest effektiva kommunikationen under året blev Forsman & Bodenfors den största vinnare. Totalt samlade byrån in 300 watt.

Tvåa kom Garbergs med 250 Watt, mycket tack vare kampanjen "Abused emojis" för BRIS.

På delad tredjeplats hamnar INGO, King och Åkestam Holst med 150 Watt vardera.

Byråtoppen 2015:
Forsman & Bodenfors: 300 Watt
Garbergs: 250 Watt
INGO: 150 Watt
King: 150 Watt
Åkestam Holst: 150 Watt
ANR BBDO: 100 Watt
Tillsammans Sthlm: 100 Watt
DDB Stockholm: 75 Watt
DigitasLBi: 75 Watt
Ehrenstråhle DDB: 75 Watt
Kärnhuset: 75 Watt
Saathi & Saatchi: 75 Watt
Volontaire: 75 Watt
Gullers Grupp: 50 Watt
Mecka: 50 Watt
Yours: 50 Watt

Läs mer om vinnarna: 
Långsiktigt
Årets nytänk
Företag
Ideellt – kampanj
Ideellt – singel
Internationellt
Konsument – kampanj
Konsument – singel



Dela sidan: