Dela sidan:

Julkampanjer är i regel stereotypa och tråkiga. Det vill Flygbussarna ändra på genom sin kampanj. 
– Med familjen, på egen hand, hemma eller långt bort – sätten vi väljer att fira jul på är olika. Trots det tenderar julen ofta att framställas på ett ensidigt sätt, menar Cecilia Björkman, marknadschef på Flygbussarna.

I en av annonserna är det två tomtar som firar kärlekssemester på en tropisk strand. På en annan tar tomtefar och tomtemor en selfie framför Turning Torso i Malmö. 

Kampanjen går under devisen "Oavsett hur du firar kör vi dig till flygplatsen" och är skapad av Acne Advertising. Bilderna är Jenny Nyström-inspirerade motiv som har tolkats av illustratören Mikael Eriksson, vars signum är moderna nytolkningar av välkända figurer.
– Vår ambition har varit att lyfta fram kontrasterna till en intressant och inspirerande helhet. Det här är klassiska julmotiv med en modern twist, säger Isaac Bonnier, AD på Acne.

Kampanjen kommer att synas i rulltrappor i Stockholms tunnelbana, på stortavlor i Malmö och Göteborg samt i Flygbussarnas egna kanaler som Facebook, Instagram och på webbplatsen under större delen av december.



Dela sidan: