Dela sidan:

De som vill göra testet ringer in på ett telefonnummer och får därefter svara på några frågor. Sedan skickas ett allmänt utlåtande och några personliga omdömen delas i sociala medier. När tävlingen är avslutad kommer en vinnare av Sveriges bästa telefonröst koras.

Redan efter två veckor har över 700 bidrag kommit in och över 5 000 unika besökare har besökt kampanjsajten.

– Vi är väldigt nöjda med resultatet - att vi lyckats få in så många bidrag i en kreativ kampanj för en växellösning visar att ingen teknisk lösning är för svår för att göra engagerande med bra kommunikation, säger Josefine Hedlund, projektledare på Tele2 och ansvarig för kampanjen i ett pressmeddelande.

Testet är framtaget av Tele2, PS Communication och Apartment 5 och startade den 26 november. Marknadsföringen har primärt skett i sociala medier. Tävlingen avslutas imorgon vid midnatt.

Testet är framtaget i samarbete med Maria Franceschi, som har gjort alla Tele2:s telefonröster sedan 1992 och kan det mesta om röstkommunikation. Deltagare har bedömts utifrån tio olika parametrar, till exempel tempo, värme, tydlighet, röstläge och variation.



Dela sidan: