Dela sidan:

Enligt Sveriges Annonsörers vd Anders Ericson är förvärvet en del av deras strategiska plan för att utveckla verksamheten.

– Med köpet ökar möjligheterna att förtydliga tävlingens syfte, det vill säga att kasta ljus på att investeringar i reklam och media lönar sig. 100-wattaren är i första hand till för annonsörerna, även om byråerna självklart ska ha både ära och heder för sitt arbete med att skapa kommunikation som fungerar, säger han i ett pressmeddelande.

Jessica Bjurström, vd på Komm:

– 100-wattaren är en viktig effekttävling och beslutet att lämna samarbetet har inte varit lätt. Som förbund vill vi ständigt kunna utmana och utveckla oss och vår bransch – och det går inte som minoritetsägare. Därför har styrelsen beslutat om en policy att Komm ska äga minst 50 procent av de aktiviteter som vi arrangerar.

100-wattaren har varit delägt sedan 2009, men den nya ordningen träder i kraft vid årsskiftet.



Dela sidan: