Dela sidan:

Den nya julkampanjen har premiär i dag i TV4. I filmen lyfter matvarukedjan fram de råvaror som ligger till grund för ett lyckat julbord. De berättar också att de som handlar från deras julsortiment bidrar till välgörenhet. En krona per julvara går nämligen till utsatta barn. 

– Coop är både matinspiration och den goda kraften i dagligvarubranschen. Med vår julkampanj blir nu julmaten ännu godare när vi skänker en krona per handlad julvara till Bris och Friends, säger Björn Larsson, affärsområdesdirektör marknad på Coop Sverige, i ett pressmeddelande.

Filmen kommer också att visas i digitala och sociala kanaler. Bakom kampanjen står Forsman & Bodenfors. 

Arbetsgrupp:
Projektledare: Anders Härneman
AD: Johan Eghammer och Johanna Hofman Bang
Copy: Johan Olivero
Produktionsledare: Lena Grundström
Byråproducent: Åsa Hammar
Design: Axel Söderlund
Produktionsbolag: Camp David
Regissör: Oscar Wrangö
Producent: Lolo Uggla



Dela sidan: