Dela sidan:

En majoritet av alla resor bokas på nätet. Därför krävs det lockande innehåll för att sälja in destinationerna. Så har Apollo resonerat när de nu sjösätter en stor satsning på content i form av rörlig bild och foto kring deras resmål i den grekiska övärlden. Dessa kommer att spridas i egna och sociala kanaler. 
– Vi vill skapa en plattform av kanaloberoende lättillgängligt innehåll som snabbt kan bredda vår närvaro samtidigt som våra produkter presenteras på ett sätt som rimmar med vårt kommunikationskoncept "Charter på riktigt", säger Eva Lundström, nordisk marknadschef på Apollo, i en kommentar.

Bolaget samarbetar med byrån Tillsammans Sthlm som förutom bildmaterialet också har tagit fram en ny ljudprofil. 
– Jag är övertygad om att det varumärke som gör det mest inspirerande, produktbeskrivande och rörliga materialet på resemarknaden kommer att ta marknadsandelar. Under hösten har vi sett att flera reseaktörer på den nordiska marknaden har tagit sina första steg i den riktningen, vår ambition är att leda utvecklingen genom att skapa både mest och bäst rörligt material, säger Johan Falk, kundansvarig på Tillsammans Sthlm.

 


Dela sidan: